Skocz do zawartości

LubForum.pl używa plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu internetowego. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.    Akceptuję używanie plików cookies




Zdjęcie

Tramwajem przez Lublin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
266 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mario-Czechów

Mario-Czechów
  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Lublin-Czechów

Napisano 17 marzec 2007 - 09:48

A może tak pomyśleć w końcu nad komunikacja tramwajową. Pieniądze z Unii się znajdą. A co jest ważne tramwaj nie stoi w korkach a trolejbus niestety tak. Ponadto trawmaj jest podstawowym środkiem komunikacji miejskiej w miatsach juz od 100 tys mieszkańców. Tramwaje są coraz bardziej popularne w całej unii własnie ze względu na omijanie korków. Może tak na początek linia z centrum przez Świdnik do lotniska :-)

#2 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 17 marzec 2007 - 11:49

A może tak pomyśleć w końcu nad komunikacja tramwajową. Pieniądze z Unii się znajdą. A co jest ważne tramwaj nie stoi w korkach a trolejbus niestety tak. Ponadto trawmaj jest podstawowym środkiem komunikacji miejskiej w miatsach juz od 100 tys mieszkańców. Tramwaje są coraz bardziej popularne w całej unii własnie ze względu na omijanie korków. Może tak na początek linia z centrum przez Świdnik do lotniska :-)


Na pewno taka linia znalazłaby zastosowanie u nas bez względu na to jakie lotnisko powstałoby w Świdniku(1700/2200). Jeśli chodzi o kasę z Unii, to środki na lata 2007-2013 zostały rozplanowane(dodam, że około 400 milionów złotych przeznaczono na modernizację komunikacji). Można o tym pomyśleć w następnym okresie tj.2014-2020.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™

#3 marian

marian
  • Użytkownicy
  • 1842 postów
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 17 marzec 2007 - 12:03

wydaje mi sie ze inwestycja w nowy rodzaj transportu jakim jest tramwaj to byla by strata pieniedzy :-/ lepiej pieniadze przeznaczyc na nowe ekologiczne autobusy i trajtki ;-)
Dołączona grafika

#4 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 17 marzec 2007 - 12:08

wydaje mi sie ze inwestycja w nowy rodzaj transportu jakim jest tramwaj to byla by strata pieniedzy :-/ lepiej pieniadze przeznaczyc na nowe ekologiczne autobusy i trajtki ;-)


W obecnej chwili na pewno tak. Kilometr torowiska tramwajowego kosztuje 4 miliony zł, o taborze nie wspominając.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™

#5 Mario-Czechów

Mario-Czechów
  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Lublin-Czechów

Napisano 17 marzec 2007 - 12:24

Można właśnie pomyśleć o tramwajach w latach 2014-2020. Ozywiście do tego czasu doprowadzić do normalności komunikację autobusową i trolejbusową. Przy ewentualnych modernizacjach, budowach ulic założyć potencjalną mozliwośc przebiegania linii tramwajowej. Samochodów przybywa. Lublin (mam nadzieję) będzie się rozwijał, rozrastał itd. Trzeba myśleć o szybkim transpoorcie miejskim.

#6 Shawman

Shawman

  • Użytkownicy
  • 3436 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin/Warszawa

Napisano 17 marzec 2007 - 14:16

Tramwaje? Czy ja wiem... Ten środek transportu mi się podoba, ale nie wiem, czy jest dla niego miejsce w Lublinie. Nie chodzi nawet o pagórkowatość miasta - Lwów jest równie pagórkowaty, a tramwaje ma - tylko raczej o brak miejsca w centrum. W Warszawie są bardzo szerokie ulice, z założenia miały pomieścić również torowiska tramwajowe. W Lublinie nikt takich założeń nie czynił, więc ewentualne tory trzeba by kłaść kosztem drogi dla pojazdów kołowych... :-/ Poza tym inwestycje drogowe w mieście jednak ruszyły, daj Boże będziemy też mieli za parę lat obwodnicę, więc może wreszcie korki się zmniejszą, a ruch samochodowy będzie płynniejszy - wtedy autobusy i trolejbusy powinny nam chyba wystarczyć.

Wszystko powyższe nie oznacza, że nie chciałbym mknąć z moich Bronowic szybkim tramwajem do centrum w pięć minut. ;-)

#7 FortierInRe

FortierInRe
  • Użytkownicy
  • 1462 postów
  • Lokalizacja:Metropolia Lublin

Napisano 17 marzec 2007 - 14:42

Jestem kilka razy w roku w Poznaniu, i tam tramwaj się sprawdził, a przedewszystkim tzw. Pestka.

Poznański Szybki Tramwaj (PST, "PeSTka") – liczący 6,1 km długości odcinek bezkolizyjnej, ułożonej w wykopie oraz na estakadzie trasy tramwajowej wyposażonej w bocznice, zwrotnice umożliwiające przejazd między sąsiednimi torami i przystanki przypominające dworce kolejowe. Wszystko to pozwala na jazdę z prędkością 70 km/h. Ta unikatowa linia tramwajowa powstała jako alternatywa dla znacznie droższego metra.


Super sprawa, myślę, że w Lublinie jest miejsce na taką inwestycję, mamy trochę terenów nie zabudowanych, tzw. korytarzy. Myślę, że opis Pestki mówi sam za siebie i przemawia na plus za takim rozwiązaniem. Być może udałoby się wykorzystać istniejące już torowiska - choć nie wiem czy mogłyby sie połączyć w Lublinie.

#8 kaktus

kaktus
  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisano 18 marzec 2007 - 19:20

Jesli tramwaj to własnie bezkolizyjny tak jak pestka,
Nie wiem czy wiecie ale w lublinie w latach 80 były juz bardzo zaawansowane projekty bydowy LST, niestety nic z tego nie wyszło, mam nadzieje ze za pare lat władze do tego powrócą. Niestety wtedy okres budżetowy 2007-2013 będziemy mieli za soba co oznacza ze i takich funduszy nie dostaniemy jak mogli byśmy dostac teraz

#9 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 18 marzec 2007 - 20:56

Wszystko powyższe nie oznacza, że nie chciałbym mknąć z moich Bronowic szybkim tramwajem do centrum w pięć minut. ;-)


Chyba musieli by nam wybudować w Lublinie metro :-D No cóż, Gosiewskiego nie mamy, żeby nam załatwił...

Co do tramwajów, to mają one także szereg wad. Przydałby się nam szybki i co najważniejsze bezkolizyjny (co niezbyt często się zdarza w Polsce) tramwaj. Ale Shawman ma rację. Mamy tylko w tym 2007 roku 100 milionów z UE na remonty dróg, oby się udało z obwodnicą i ze zmianami w komunikacji miejskiej- to będziemy mieli naprawdę drożne i uporządkowane pod względem transportu miasto(nawet mimo braku tunelu pod Racławickimi) w porównaniu np. z Wrocławiem, gdzie korki są okropne. Tramwaj nam niezbędny wtedy do życia nie będzie, chyba że jakaś linia do lotniska w Świdniku, o której pisano na wielu forach :-)
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™

#10 GWerevolf

GWerevolf
  • Użytkownicy
  • 1568 postów

Napisano 19 marzec 2007 - 08:52

Zdenerwowaliście mnie już strasznie!!!!!
Wiem, że należy popierać wszystkie inwestycje w Lublinie bo może ich puźniej za wiele nie być ale NA CO KOMU TRAKCJA KOLEJOWA ZA 400 Baniaków jak młodzież w Lublinie z nudów kroi sobie rzęsy na dwoje!? Trzeba Lublin upiększyć a nie rozp*****. Teraz idzie lato i należało by Lublinowi zapewnić atrakcje żeby było po czym wozić tymi chol******* tramwajami. Czy to tak trudno zrozumieć? Ale jak zwykle słabo przemyślane sprawy to specjalność naszych koleżków.. :evil:

O Fuck ale się kurzyłem.. :-/
A-waiting for changes..
"Nikt kto jest bardzo mądry nie może być szczęśliwy bo za dużo wie o złej stronie życia. //
Jingle balls

#11 Aneczka

Aneczka
  • Użytkownicy
  • 2082 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 20 marzec 2007 - 12:29

Tylko po co bawić się w tramwaje skoro można po prostu lepiej wykorzystać to co jest, oczywiście stawiając na ekologię i wydajność. Za tramwajami przemawia to że właśnie omijają korki - raczej wiadomo jak kierowcy samochodów "traktują" autobusy :-> Ale w Lublinie raczej nie ma miejsca na takie rozwiązanie, tzn byłoby gdyby były jakieś podstawy jak dobre, niedziurawe drogi i szerokie ulice. Inwestycja w tramwaje pociągneła by za sobą ogromne koszty i niepotrzebne zamieszanie w związku z przebudowaniami.

Clevinger nie żył. Była to najpoważniejsza wada jego filozofii życiowej.


#12 FortierInRe

FortierInRe
  • Użytkownicy
  • 1462 postów
  • Lokalizacja:Metropolia Lublin

Napisano 20 marzec 2007 - 17:52

Inwestycja w tramwaje pociągneła by za sobą ogromne koszty i niepotrzebne zamieszanie w związku z przebudowaniami.


Ogromne koszty i zamieszanie z przebudowaniami można by było połączyć z modernizacją ulic, tam gdzie byłoby to zasadne i realne.
Aneczka, chyba widzisz efekty na Jana Pawła... myślę, że warto było czekać na modernizacje... A Sam remont byłby dłuższy o czas na instalację torów tramwajowych ( co nie było w planach i na pewno zresztą by nie było tam robione; a można by było to robić po skończeniu remontu jezdni). Z perspektywy Twojej dzielnicy jest to bez sensu, bo uważam że nie ten rejon miasta byłby wykorzystany do tej myśli. Zresztą PeSTka ma 6,1 km więc nie ma co mówić o wielkich kosztach ani o jakimś paraliżu miasta. Pomysł z ewentualnym połączeniem ze Świdnikiem nie jest zły, choć już nie raz wracałem stamtąd pociągiem...

[ Dodano: 2007-03-20, 18:19 ]
Przebudowa trakcji Piłsudskiego/Plac Bychawski (miejsce wykonania zdjęć) chłopaki pracują nawet w niedzielę 18 marca2007r. :-)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#13 Aneczka

Aneczka
  • Użytkownicy
  • 2082 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 20 marzec 2007 - 20:14

Ogromne koszty i zamieszanie z przebudowaniami można by było połączyć z modernizacją ulic, tam gdzie byłoby to zasadne i realne.
Aneczka, chyba widzisz efekty na Jana Pawła... myślę, że warto było czekać na modernizacje... A Sam remont byłby dłuższy o czas na instalację torów tramwajowych ( co nie było w planach i na pewno zresztą by nie było tam robione; a można by było to robić po skończeniu remontu jezdni). Z perspektywy Twojej dzielnicy jest to bez sensu, bo uważam że nie ten rejon miasta byłby wykorzystany do tej myśli. Zresztą PeSTka ma 6,1 km więc nie ma co mówić o wielkich kosztach ani o jakimś paraliżu miasta. Pomysł z ewentualnym połączeniem ze Świdnikiem nie jest zły, choć już nie raz wracałem stamtąd pociągiem...

Wszystko bardzo fajnie tylko ja nie wybrażam sobie tramwaju śmigającego po Krakowskim/ Racławickich/ Kraśnickiej w godzinach szczytu. Za mało miejsca, mimo "zwinności" takiegoż tramwaju :-> A zresztą jak mają być tylko w centrum to naprawdę nie widzę sensu bo jest tam sporo przystanków autobusowych, przecina się dużo linii, a i od biedy przejść ze Starówki na miasteczko akademickie to też nie problem. Więc po co zawracać sobie głowę :->
A do Świdnika (albo nawet jakichś troszkę dalszych miejsc) to powinni zrobić takie coś a la kolejka podmiejska - poprzez modernizację torów które już są a nie bawić się w tramwaje. :->

Clevinger nie żył. Była to najpoważniejsza wada jego filozofii życiowej.


#14 FortierInRe

FortierInRe
  • Użytkownicy
  • 1462 postów
  • Lokalizacja:Metropolia Lublin

Napisano 20 marzec 2007 - 21:37

Wszystko bardzo fajnie tylko ja nie wybrażam sobie tramwaju śmigającego po Krakowskim/ Racławickich/ Kraśnickiej w godzinach szczytu.

ja też i niw wyobrażam sobie budowy wogóle tramwajów w tych miejscach... Krakowskie/Racławickie - ulice biegną przy samych budynkach; Kraśnickie - za wąski pas zieleni na torowisko w poprzek ulicy...
Są jak powtarzam

Super sprawa, myślę, że w Lublinie jest miejsce na taką inwestycję, mamy trochę terenów nie zabudowanych, tzw. korytarzy.

i do tego rozważmy nasze rozważania. Nikt nie proponuje tramwajów w konkurencji do autobusów czy istniejących już linii.
Chodzi o coś w rodzaju PeSTki - BEZKOLIZYJNEGO, SZYBKIEGO śRODKA TRANSPORTU !
A miejsce jeszcze jest na takie cóś w Lublinie ! I to jest fakt ! Nie stoisz w korku, nie czekasz na przystanku, nie skręcasz na światłach - tylko wsiadasz i jedziesz! wysiadasz jak w Poznaniu - w dowolnym punkcie i masz istniejące linie autobusowe.
Ja tam byłem, sprawdziłem i polecam.
To niewielki odcinek, a Poznaniacy są z niego dumni. Coś w tym jest...
I linia nie biegnie przez ścisłe centrum (jak w swoim poście Aneczka piszesz - Krakowskie/Racławickie...).
W MPK Poznań bilety na PeSTkę i na autobusy są tak samo honorowane, jest to jedna firma.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#15 Mario-Czechów

Mario-Czechów
  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Lublin-Czechów

Napisano 20 marzec 2007 - 21:47

Zdenerwowaliście mnie już strasznie!!!!!
Wiem, że należy popierać wszystkie inwestycje w Lublinie bo może ich puźniej za wiele nie być ale NA CO KOMU TRAKCJA KOLEJOWA ZA 400 Baniaków jak młodzież w Lublinie z nudów kroi sobie rzęsy na dwoje!? Trzeba Lublin upiększyć a nie rozp*****. Teraz idzie lato i należało by Lublinowi zapewnić atrakcje żeby było po czym wozić tymi chol******* tramwajami. Czy to tak trudno zrozumieć? Ale jak zwykle słabo przemyślane sprawy to specjalność naszych koleżków.. :evil:

O Fuck ale się kurzyłem.. :-/


A dlaczego Ty sie wkurzasz. Czy ja napisałem, że robimy to od jutra bo nie ma pilniejszych spraw. Przecztaj uważnie a potem się denerwuj do woli. Napisałem o latach od 2014. I tak na marginesie to nikt nie mówi o tramwajach na Krakowskim. :-/

#16 FortierInRe

FortierInRe
  • Użytkownicy
  • 1462 postów
  • Lokalizacja:Metropolia Lublin

Napisano 20 marzec 2007 - 21:51

Mario-Czechów,
Volfik pisze, nie czyta...

#17 Mario-Czechów

Mario-Czechów
  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Lublin-Czechów

Napisano 20 marzec 2007 - 21:58

Mario-Czechów,
Volfik pisze, nie czyta...


No chyba tak, ale może kiedyś zacznie... 8-)

#18 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 20 marzec 2007 - 22:56

A takie plany były w roku 1987 :-D
Dołączona grafika
Zgodzę się, że teraz mamy pilniejsze potrzeby, ale być może w przyszłości, tej dalszej Unia sypnie na taki fajny, bezkolizyjny tramwaj, chociaż potrzeby dzisiejszego Lublina nakazują lekkie korekty tej linii. Ale powtórzę raz jeszcze, że jest to marzenie przyszłości.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™

#19 Aneczka

Aneczka
  • Użytkownicy
  • 2082 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 21 marzec 2007 - 00:04

To w takim razie gdzie byście sugerowali takie trasy gdyby już miano inwestować? Większość jest "obsadzona" autobusami albo (jest/będzie) trolejbusami.

Jak dla mnie plany z 1987 nie znajdują większego zastosowania.

Clevinger nie żył. Była to najpoważniejsza wada jego filozofii życiowej.


#20 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 21 marzec 2007 - 00:11

To w takim razie gdzie byście sugerowali takie trasy gdyby już miano inwestować? Większość jest "obsadzona" autobusami albo (jest/będzie) trolejbusami.

Jak dla mnie plany z 1987 nie znajdują większego zastosowania.


Wg. mnie możnaby było do Świdnika wybudować linię tramwajową, na pewno znalazłaby zastosowanie :-) Tym bardziej, że coraz bardziej Lublin i Świdnik postrzegane są jako jedna aglomeracja.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych